Műszaki Vizsga Zöldkártya Belépés
MVZ KezdőoldalFriss hírekCikkekAutós FórumAutós képekRegisztrációMagunkrólMédiaajánlatKapcsolatMenü

Állapotfelmérés vásárlás előtt!

Ebben a cikkben összefoglalom, hogy mit és hogyan kell megnézni egy gépkocsi vásárlás előtt. Remélem tudok segíteni abban, hogy a helyes döntés hozzad meg!

Mielőtt gépjármű vásárlásra adjuk a fejünket előtte mindig gondoljuk át milyen árkategóriájú gépjárművet érdemes megvásárolni. Ha nem akarunk sokat költeni egy gépkocsira, akkor ne vegyünk 6 évesnél öregebbet és olyat, amibe 100.000 km-nél több van. Természetesen a szükség nagy úr, ha nincs annyi pénzünk, akkor meg kell elégednünk az öregebb típusokkal, amikkel azért problémáink lesznek.

Az alku

Én azt mondom, hogy mindig akkor lehet alkudni, ha olyan hibát találunk a gépkocsin, amiről az eladó nem tájékoztatott.

A gépjármű állapotfelmérését legjobb, ha egy szervizben végezzük vagy
végeztessük el!


Sérülés vizsgálat

A sérülés vizsgálatot tiszta, vízmentes gépkocsikon végezzük világos környezetben!

A gépjárműn keletkezett sérüléseket és azok javítását egy festékréteg vastagság vizsgáló műszerrel, illetve szemrevételezéssel tudjuk megállapítani. Egy sérülésmentes elemen lévő festékréteg 150µ (0,15mm)-nél általában nem vastagabb. Ha ezt az értéket meghaladja a mérés, akkor elképzelhető, hogy fényezve volt az elem, ezt szemrevételezéssel többnyire meg lehet állapítani. A fényezett elemen keressünk csiszolás nyomait, amit nem sikerült tökéletesen eltüntetni. Kereshetünk szilikon foltokat (kicsi kráterek a fényezésben), szennyeződéseket (kidudorodás a fényezésen), megfolyást az elemek alján.

Figyeljük, meg az ajtóhézagokat! Ha a hézagok nem egyformák, illetve elfogynak, akkor valószínű a vizsgált elem le volt szerelve, vagy sérült volt.

A gépkocsi alvázát vizsgáljuk át és nézzük meg a hossznyúlványokat, hogy nincsenek-e megrogyva, sérülve. A gépkocsi elején és hátulján különösen figyeljünk oda!

Az ajtókat tárjuk ki és nézzük meg az A, B, C oszlopokat és az oszlopok illesztéseit, ponthegesztéseit.

Ha mindezzel megvagyunk, akkor folytassuk a vizsgálatot.


Futómű vizsgálat

A futóművön lévő csukló mozgó alkatrészeket nem szoktuk vizsgálni, mivel természetes ha egy gömbfej lóg, vagy egy szilent ki van szakadva. Ez a természetes elhasználódás miatt van, ami normálisnak mondható.

A futóművön keressünk sérüléseket, elhajlásokat, illetve nézzük meg a gumik kopását. Amennyiben a gumiabroncsok egyenlőtlenül (a gumi széle kopottabb) vannak kopva, gyaníthatjuk, hogy a futómű helytelenül van beállítva, vagy sérült.


Fékmérés

Fékpadon méressük le a fékeket, esetleg kiderülhet egy komolyabb fékhiba, ami szintén alku tárgyát képezheti.


Lengéscsillapító mérés

Méressük le a gépkocsin a lengéscsillapítókat is!


Motor vizsgálat

Újabb gépkocsikon lehetőség van a motor hibatárát kiolvasni, illetve műszerrel végignézni a motor által kibocsátott jeleket.

Gázelemző műszerrel vizsgáltassuk meg a gépkocsi káros anyag kibocsátását, ebből is sok következtetést tudunk levonni.


Ha további kérdésetek lenne a Dr.Autó fórumban kérdezzetek nyugodtan!


Műszaki vizsga emlékeztető


Honlap készítés | C 2008-2012 Műszaki Vizsga Portál | Felhasználási feltételek | Médiaajánlat